Skull System (System Czaszek) jest to system, który został stworzony, aby upewnić się, że zabijanie graczy nie wymknie się spod kontroli. System istnieje tylko na serwerach Open PvP. Gracz atakujący kogoś, kto nie ma czaszki, otrzymuje białą czaszkę. Jeśli gracz zabije kogoś z białą, czerwoną, żółtą, czarną lub zieloną czaszką, nie dostanie czaszki.
Na przycisku Unjustified Points, możesz sprawdzić aktualne nieuzasadnione punkty swojej postaci i inne przydatne informacje dotyczące Systemu Czaszek, otwierając odpowiedni widget w kliencie Tibii.
White Skull (Biała Czaszka)
Zabicie gracza z białą czaszką jest uzasadnionym zabiciem. Jeśli jednak zaatakujesz kogoś z białą czaszką, zobaczy on żółtą czaszkę na twojej postaci i będzie w stanie bronić się bez kary. Jeśli zabijesz kogoś z białą czaszką, będziesz musiał poczekać minutę, aby stracić blokadę strefy ochronnej (Protection Zone Block).
Red Skull (Czerwona Czaszka)
- Trzech lub więcej graczy, nieoznaczonych czaszkami w ciągu jednego dnia (24 godziny).
- Pięciu lub więcej graczy, nieoznaczonych czaszkami w ciągu tygodnia (7 dni).
- Dziesięciu lub więcej graczy, nieoznaczonych czaszkami w ciągu jednego miesiąca (30 dni).
Black Skull (Czarna Czaszka)
Gracz otrzymuje czarną czaszkę, jeśli zabije:
- Sześciu lub więcej graczy, nieoznaczonych czaszkami w ciągu jednego dnia (24 godziny).
- Dziesięciu lub więcej graczy, nieoznaczonych czaszkami w ciągu tygodnia (7 dni).
- Dwudziestu lub więcej graczy, nieoznaczonych czaszkami w ciągu jednego miesiąca (30 dni).
Czarna czaszka pozostanie na postaci przez 45 dni. Po śmierci gracz odrodzi się w świątyni z nie więcej niż 40 punktami HP oraz bez many. Gracz z czarną czaszką, która umiera, traci wszystkie przedmioty, które ma na sobie, bez względu na to, czy posiada błogosławieństwa, czy nosi Amulet of Loss (tak jak w przypadku czerwonej czaszki). Postać z Black Skullem otrzyma 100% obrażeń w walce PvP zamiast standardowych 50%.
Yellow Skull (Żółta Czaszka)
Gracz otrzymuje żółtą czaszkę, jeśli zaatakuje kogoś oznaczonego czarną, czerwoną, białą lub pomarańczową czaszką. Atakujący ma żółtą czaszkę tylko dla swojej ofiary. Dzieje się tak, ponieważ nawet zabójcy graczy mają prawo bronić się przed innymi graczami, którzy mogą próbować ich zabić. Zabicie kogoś z żółtą czaszką będzie uzasadnionym zabiciem.Żółte Czaszki są wyjątkowe. Jeśli gracz, który ma czarną, czerwoną, białą lub pomarańczową czaszkę i zostanie zaatakowany przez nieoznakowanego gracza, atakujący otrzyma żółtą czaszkę, która jest widoczna tylko dla atakowanego gracza. Pozwala to nawet czarnej czaszce zabijać w samoobronie bez dodatkowych kar.
Orange Skull (Pomarańczowa Czaszka)
Green Skull (Zielona Czaszka)
Zielona czaszka wskazuje, że gracz jest członkiem swojej drużyny. Jak każda czaszka, zabicie zielonej czaszki będzie uzasadnionym zabiciem. Po letniej aktualizacji 2009, zaatakowanie lub zabicie członka twojej drużyny (gracza z zieloną czaszką) nie spowoduje blokady pz, pozwalając graczom na swobodne pojedynkowanie się bez ryzyka blokady strefy ochronnej.
Zobacz również