Analytics Selector - Analizatory polowań

Analytics Selector jest oknem, które prowadzi do wielu przydatnych narzędzi, mogących ci pomóc podczas polowań. Domyślnie okno te,  z...

Skull System - System Czaszek


Skull System (System Czaszek) jest to system, który został stworzony, aby upewnić się, że zabijanie graczy nie wymknie się spod kontroli. System istnieje tylko na serwerach Open PvP. Gracz atakujący kogoś, kto nie ma czaszki, otrzymuje białą czaszkę. Jeśli gracz zabije kogoś z białą, czerwoną, żółtą, czarną lub zieloną czaszką, nie dostanie czaszki.


Na przycisku Unjustified Points, możesz sprawdzić aktualne nieuzasadnione punkty swojej postaci i inne przydatne informacje dotyczące Systemu Czaszek, otwierając odpowiedni widget w kliencie Tibii.


White Skull (Biała Czaszka)
Gracz otrzymuje białą czaszkę, jeśli zaatakuje lub zabije innego gracza. Jeśli tylko zaatakujesz, skull pozostanie, dopóki nie zniknie blokada wylogowania (otrzymasz również blokadę strefy ochronnej, aż do zniknięcia blokady wylogowania, wraz z białą czaszką). Jeśli jednak zabijesz innego gracza, otrzymasz białą czaszkę na 15 minut, a każde kolejne zabójstwo, zresetuje czas, więc będziesz musiał poczekać kolejne 15 minut.

Zabicie gracza z białą czaszką jest uzasadnionym zabiciem. Jeśli jednak zaatakujesz kogoś z białą czaszką, zobaczy on żółtą czaszkę na twojej postaci i będzie w stanie bronić się bez kary. Jeśli zabijesz kogoś z białą czaszką, będziesz musiał poczekać minutę, aby stracić blokadę strefy ochronnej (Protection Zone Block).

Red Skull (Czerwona Czaszka)
Gracz otrzymuje czerwoną czaszkę, jeśli zabije:
  • Trzech lub więcej graczy, nieoznaczonych czaszkami w ciągu jednego dnia (24 godziny).
  • Pięciu lub więcej graczy, nieoznaczonych czaszkami w ciągu tygodnia (7 dni).
  • Dziesięciu lub więcej graczy, nieoznaczonych czaszkami w ciągu jednego miesiąca (30 dni).
Red Skull trwa 30 dni po ostatnim nieuzasadnionym zabójstwie przekraczającym dozwoloną ilość punktów - Unjustified Points. Jeśli ponownie przekroczysz dozwolony limit, spowoduje to, że kara miesięczna za czerwoną czaszkę zacznie się od nowa. Gracz z Red Skullem, który umiera, traci wszystkie przedmioty, które ma na sobie, bez względu na to, czy posiada błogosławieństwa, czy nosi Amulet of Loss. To zachęci innych graczy do polowania i karania graczy, którzy posiadają czerwoną czaszkę. Nadmierne zabijanie graczy bez czaszek lub „niewinnych” nie stanowi już naruszenia zasad Tibii od letniej aktualizacji w 2009 roku.

Black Skull (Czarna Czaszka)
Czarne czaszki pojawią się, gdy gracz zabije dwa razy większą ilość graczy potrzebną do zdobycia czerwonej czaszki. Są używane jako zamiennik starego 30-dniowego bana za "Nadmierne nieuzasadnione zabijanie graczy".

Gracz otrzymuje czarną czaszkę, jeśli zabije:
  • Sześciu lub więcej graczy, nieoznaczonych czaszkami w ciągu jednego dnia (24 godziny).
  • Dziesięciu lub więcej graczy, nieoznaczonych czaszkami w ciągu tygodnia (7 dni).
  • Dwudziestu lub więcej graczy, nieoznaczonych czaszkami w ciągu jednego miesiąca (30 dni).
Kiedy gracz ma czarną czaszkę, nie będzie już w stanie atakować nieoznaczonego gracza - czyli każdego gracza bez czaszki. Oprócz tego, gracz z czarną czaszką nie może używać zaklęć obszarowych i run atakujących (Hell's Core, Explosion Rune itp.), a także Burst lub Diamond Arrows oraz zauroczyć lub przywoływać potworów, ani używać zaklęcia "Undead Legion" i uderzenia (m.in. Energy Strike).

Czarna czaszka pozostanie na postaci przez 45 dni. Po śmierci gracz odrodzi się w świątyni z nie więcej niż 40 punktami HP oraz bez many. Gracz z czarną czaszką, która umiera, traci wszystkie przedmioty, które ma na sobie, bez względu na to, czy posiada błogosławieństwa, czy nosi Amulet of Loss (tak jak w przypadku czerwonej czaszki). Postać z Black Skullem otrzyma 100% obrażeń w walce PvP zamiast standardowych 50%.

Yellow Skull (Żółta Czaszka)
Gracz otrzymuje żółtą czaszkę, jeśli zaatakuje kogoś oznaczonego czarną, czerwoną, białą lub pomarańczową czaszką. Atakujący ma żółtą czaszkę tylko dla swojej ofiary. Dzieje się tak, ponieważ nawet zabójcy graczy mają prawo bronić się przed innymi graczami, którzy mogą próbować ich zabić. Zabicie kogoś z żółtą czaszką będzie uzasadnionym zabiciem.

Żółte Czaszki są wyjątkowe. Jeśli gracz, który ma czarną, czerwoną, białą lub pomarańczową czaszkę i zostanie zaatakowany przez nieoznakowanego gracza, atakujący otrzyma żółtą czaszkę, która jest widoczna tylko dla atakowanego gracza. Pozwala to nawet czarnej czaszce zabijać w samoobronie bez dodatkowych kar.

Orange Skull (Pomarańczowa Czaszka)
Gracz, który zabił cię niesprawiedliwie, będzie oznaczony pomarańczową czaszką (Czaszka Zemsty) przez tydzień, dzięki czemu możesz go zaatakować, nie zdobywając białej czaszki, ale otrzymasz blokadę strefy ochronnej i żółtą czaszkę za atak na pomarańczową czaszkę. Tylko Ty możesz zobaczyć czaszkę zemsty na swoim zabójcy. Pomarańczowa czaszka trwa 7 dni lub do momentu zemsty i zabicia postaci z pomarańczową czaszką. Jeśli postać zabiła cię kilka razy w ciągu ostatnich 7 dni, pomarańczowa czaszka trwa do momentu zemsty za każde z tych zabójstw. Gdy wszystkie te nieuzasadnione zabójstwa zostaną pomszczone lub są starsze niż 7 dni, pomarańczowa czaszka znika.

Green Skull (Zielona Czaszka)
Po letniej aktualizacji 2013 roku, zielona czaszka została usunięta z normalnych serwerów, dzięki nowemu systemowi PvP. Ponadto gracze nie mogą teraz atakować członków własnej drużyny na serwerach Open PvP. Chociaż na serwerach Hardcore PvP gracze nadal otrzymują obrażenia od innych członków swojej drużyny, ale nie są w stanie „celować” ani „klikać” na innych członków, aby ich zaatakować. Mogą otrzymać obrażenia tylko poprzez czary obszarowe lub runy. Zielone czaszki nadal istnieją na serwerach Retro Open PvP.

Zielona czaszka wskazuje, że gracz jest członkiem swojej drużyny. Jak każda czaszka, zabicie zielonej czaszki będzie uzasadnionym zabiciem. Po letniej aktualizacji 2009, zaatakowanie lub zabicie członka twojej drużyny (gracza z zieloną czaszką) nie spowoduje blokady pz, pozwalając graczom na swobodne pojedynkowanie się bez ryzyka blokady strefy ochronnej.


Zobacz również